Boem!

Sinds 1998 heb ik mijn rijbewijs. Dat betekent dat ik nu dus zo’n acht jaar achter het stuur zit. In die tijd heb ik gereden in achtereenvolgens een Fiat Uno, een Opel Cadet, een Seat Ibizza, weer een Cadet, een Fiat Tipo en een Ford Escort. Dat zijn dus zes auto’s in acht jaar. De zesde overleed maandag in de hitte. Kokende motor, motor in de soep. Dat betekent dat ik dus het beetje extra geld dat ik de afgelopen maanden bij elkaar gespaard heb mag steken in een nieuw vervoermiddel. Dat wordt dan de zevende auto. Zeven auto’s in acht jaar. Allemachtig. Het komt er dus op neer dat ik langer doe met een paar schoenen dan met een auto.

De auto’s op een rijtje en hun lot:

1998: Fiat Uno. Drie dagen in gereden. Toen dacht de een of andere malloot dat haaietanden niet voor hem golden. Boem. Total Loss. 2000 gulden
1998: Open Cadet. Langer mee gereden, tot 2001. Overleed door leg in koelwaterleiding. Oververhitting en gescheurde koppakking. 2000 gulden
2001: Seat Ibizza. Drie dagen in gereden. Kostte 100 gulden en bleek zelfs dat niet waard. Wrak van de weg.
2001: Weer een Opel Cadet. 750 gulden. Reed prima, tot de apk een maand later: verrot onderstel.
2001: Fiat Tipo. 2000 gulden. Reed goed maar raakte wel gebutst en gedeukt. Deuk in deur, voorbumper er af geweest (maar weer hersteld) en kwam tot ieders verbijstering voor onder de 100 euro door de APK. Tot iemand hem in 2005 na een joyride tot ontploffing bracht. Wel spectaculair einde.
2005: Ford Escort. 900 Euro. Mooie auto om te zien, reed prima. Heeft de eerste APK niet gehaald. Dood door oververhitting in 2006. Iets wat ik voor de verkoper ook in gedachten heb.



Leuk? Lees dan ook deze:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.